Dichterbij de klant kom je niet

Als er iets is dat bedrijven de afgelopen jaren geleerd en omarmd hebben, is het wel dat de klant écht centraal moet staan bij alles wat je doet. Tevreden klanten zijn cruciaal voor het succes van je onderneming. Zij zijn immers niet alleen afnemers van je producten en diensten, maar ook je grootste levende reclamebord.

Andersom kunnen ontevreden klanten een negatieve impact hebben op je reputatie, zeker in deze transparante tijd van internet en social media. Medewerkers die direct contact hebben met je klanten, zijn dan ook ontzettend belangrijk. Zij kunnen het sentiment van klanten maken of breken.

Gek genoeg wordt het belang van het klantcontactcentrum binnen organisaties (nog steeds) vaak onderschat. Terwijl het een strategische functie zou moeten hebben. Want wie komt er dichter bij de klant dan de klantcontact medewerker?

De klantcontact medewerker, een echte specialist
Klantcontact is een vak. De mensen die er écht goed in zijn, zijn vakspecialisten. Zij lossen problemen op, verwijzen klanten snel en efficiënt, helpen mensen verder en zorgen niet alleen voor tevreden, maar voor blije klanten! Klanten met een lach op hun gezicht, kunnen alleen geholpen worden door klantcontact specialisten met een lach op hun gezicht. Klantcontact specialisten die gelukkig zijn in hun werk, die het naar hun zin hebben bij het bedrijf waarvoor ze werken, die iedere dag weer gemotiveerd zijn en ongelooflijk hard werken. Daarom mogen zij best wat vaker in het zonnetje worden gezet. Tijdens de Nationale Klantcontact Week worden ze erkend voor wie zij zijn: de specialisten die klanten gelukkig maken. En dat mag best eens flink gevierd worden!